Var finns friden?

En vän påminde mig idag om var friden finns. Guds frid. Den som är mer värd än alla våra oroliga och ängsliga tankar.

Om jag behövde bli påmind kanske du också har samma behov. Så nu påminner jag dig:

Ta vara på de glädjeämnen du har, och var tacksam för allt det goda du har. Och prata med Gud om allting. Då kommer Guds frid att fylla ditt hjärta och dina tankar.

(Läs originaltexten här, om du vill: Fil 4:6-7)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *